Wystąpił błąd. Jeżeli ten komunikat będzie się powtarzał, skontaktuj się z Call Center.
Ładowanie danych Proszę czekać...
KOD QR
Zeskanuj kod QR i zainstaluj aplikację
NOWY SERWIS EUROPODRÓŻE
Zmieniamy się dla Ciebie
Wdrażamy nową warstwę graficzną wraz z innowacyjną technologią zamówienia biletów kolejowych.
Dzięki nowemu serwisowi EuroPodróże jeszcze łatwiej kupisz bilet na połączenia po Polsce i Europie.
Nowy serwis EuroPodróże jest wdrażany stopniowo i systematycznie. Z tego powodu niektóre podstrony zawierają nową szatę graficzną, a pozostałe będą zmieniane w najbliższym czasie.
Regulamin
Europodróże - tanie bilety kolejowe
REGULAMIN ver. 3.00 (obowiązujący od 13.11.2025 r.)
1. INFORMACJE OGÓLNE
1.1. Niniejszy regulamin określa prawne zasady i reguły korzystania z Serwisu EuroPodróże, w tym świadczenia usług drogą elektroniczną.
1.2. Właścicielem i operatorem Serwisu EuroPodróże jest TravelTECH sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. prof. M. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieście, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000258229, NIP 6751345369, REGON: 120268474, o kapitale zakładowym w wysokości 51.100,00 (pięćdziesiąt tysięcy pięćset pięćdziesiąt) złotych, tel. 12 345 16 61 (opłata zgodna z taryfą operatora), oferująca niżej opisanym Użytkownikom usługi, o których mowa w niniejszym Regulaminie – zwana dalej „Operatorem Serwisu".
2. SŁOWNIK POJĘĆ
2.1. Bilet – dokument kupowany lub zakupiony w Serwisie EuroPodróże na zamówienie Użytkownika od Przewoźnika, uprawniający Użytkownika lub inną osobę będącą Pasażerem do skorzystania z usługi przewozu kolejowego danego Przewoźnika i/lub inną świadczoną przez niego usługę wykupioną lub dostępną łącznie z usługą przewozu.
2.2. Biuro Obsługi Klienta lub BOK – usługa w ramach Serwisu EuroPodróże świadczona za pomocą Środków komunikacji indywidualnej umożliwiająca dokonanie u wybranych Przewoźników na zamówienie Użytkownika zakupu Biletu wraz z dokonaniem płatności, dostarczenia, zwrotu lub wymiany Biletu, a także uzyskanie innego wsparcia i obsługi w zakresie udostępnionych przez Serwis EuroPodróże usług.
2.3. Elektroniczny instrument płatniczy - każdy instrument płatniczy, w tym z dostępem do środków pieniężnych na odległość, umożliwiający posiadaczowi dokonywanie operacji przy użyciu elektronicznych nośników informacji lub elektroniczną identyfikację posiadacza niezbędną do dokonania operacji, w szczególności instrument pieniądza elektronicznego, przelew online lub Kartę płatniczą.
2.4. Karta płatnicza – elektroniczny instrument płatniczy, pozwalający na jednoznaczną identyfikację wydawcy oraz upoważnionego posiadacza, uprawniający do dokonywania zapłaty, a w przypadku karty wydanej przez bank lub instytucję ustawowo upoważnioną do udzielania kredytu - także do dokonania zapłaty z wykorzystaniem kredytu, w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe.
2.5. Operator płatności – podmiot zewnętrzny, uprawniony i zajmujący się przetwarzaniem danych w celu umożliwienia dokonania płatności za pomocą Elektronicznych instrumentów płatniczych.
2.6. Polityka Prywatności – polityka prywatności i polityka wykorzystywania plików cookies obowiązująca dla Serwisu EuroPodróże dostępna pod adresem: https://www.europodroze.pl/polityka-prywatnosci.
2.7. Przewoźnik – polskie lub zagraniczne przedsiębiorstwo transportowe, wykonujące licencjonowany przewóz kolejowy osób na terenie Polski lub innych krajów.
2.9. Serwis EuroPodróże – serwis internetowy prowadzony pod adresem https://www.europodroze.pl wraz z aplikacją i innymi domenami będącymi własnością Operatora Serwisu, a także Biurem Obsługi Klienta, udostępniający usługi oraz informacje dotyczące kolejowego transportu zbiorowego, a także umożliwiający złożenie zamówienia dokonanie zakupu, płatności i dostarczenie Biletu, a także wykonanie jego zwrotu, wymiany lub reklamacji.
2.10. Środki komunikacji indywidualnej – telefon, e-mail lub komunikator internetowy.
2.11. Zakup Biletu – czynność dokonana przez Operatora Serwisu na rzecz Użytkownika polegająca na zakupie Biletu za pośrednictwem Serwisu EuroPodróże, zgodnie z zamówieniem Użytkownika złożonym na podstawie Regulaminu.
2.12. Użytkownik - osoba korzystająca z Serwisu EuroPodróże. Użytkownik może być także określany jako „Pasażer" (w zakresie w jakim Regulamin dotyczy usług świadczonych na rzecz pasażerów połączeń kolejowych), „Klient" lub „Odbiorca".
3. ODPOWIEDZIALNOŚĆ UŻYTKOWNIKA ZA KORZYSTANIE Z SERWISU EUROPODRÓŻE
3.1. Korzystanie z Serwisu EuroPodróże jest możliwe pod warunkiem akceptacji wszystkich postanowień Regulaminu. Akceptacja ta jest jednocześnie oświadczeniem woli i pociąga za sobą prawne zobowiązania pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem Serwisu.
3.2. Użytkownik ma prawo do nieodpłatnego wykorzystania Regulaminu, jego odtwarzania, kopiowania, dystrybucji i utrwalania z wyłączeniem możliwości jego dalszej publikacji i komercyjnego użycia.
3.3. Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu z chwilą podjęcia czynności zmierzających do wykorzystania usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu EuroPodróże, w tym Biura Obsługi Klientów oraz usług świadczonych drogą elektroniczną.
3.4. Użytkownik oświadcza, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych i do podejmowania prawnie wiążących zobowiązań, a także że jest świadom odpowiedzialności za własne czynności wynikające z korzystania z Serwisu EuroPodróże.
3.5. Użytkownik oświadcza, iż korzysta z usług świadczonych w ramach Serwisu EuroPodróże w swoim imieniu i na własną odpowiedzialność, a w przypadku działania w imieniu osoby trzeciej, w tym osób niepełnoletnich, że posiada ważne w świetle prawa upoważnienie i ponosi pełną odpowiedzialność za działanie bez upoważnienia lub z przekroczeniem jego granic.
3.6. Użytkownik oświadcza, iż będzie korzystał z Serwisu EuroPodróże osobiście i bezpośrednio wyłącznie w celu i zakresie dostępnych usług, opisanych w niniejszym Regulaminie, wyłącznie w sposób zgodny z obowiązującym prawem, unikając jakichkolwiek działań pozaprawnych. W szczególności zabronione jest:
3.6.1. pobieranie (w tym także automatyczne), dalsze rozpowszechnianie w dowolnej formie i dowolnym kanałem, przetwarzanie w całości lub części informacji prezentowanych w Serwisie EuroPodróże,
3.6.2. używanie Serwisu EuroPodróże lub prezentowanych w nim treści w jakimkolwiek celu niezwiązanym z planowaną podróżą,
3.6.3. podejmowanie akcji, które mogą doprowadzić do przeciążenia Serwisu EuroPodróże, łamania lub obchodzenie wprowadzonych w serwisie zabezpieczeń,
3.6.4. modyfikowanie lub fałszowanie danych czy dokumentów na jakimkolwiek etapie w Serwisie EuroPodróże, w tym płatności oraz zamówienia Zakupu Biletu.
3.7. Zabronione jest posługiwanie się w Serwisie EuroPodróże przez Użytkownika nieprawdziwymi danymi, w szczególności składanie zamówienia z użyciem fałszywego nazwiska lub cudzego nazwiska bez ważnego upoważnienia oraz dokonywanie płatności za zamówione usługi przy użyciu m.in. fałszywej lub cudzej karty kredytowej bez upoważnienia.
4. OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
4.1. Operator Serwisu nie gwarantuje, że wyniki uzyskane i prezentowane Użytkownikowi w procesie wyszukiwania w Serwisie EuroPodróże są aktualne i przedstawiają opcje możliwe do zakupu. Jednocześnie zwraca uwagę, iż w Serwisie EuroPodróże oraz w innych systemach wyszukiwania Biletów należących do podmiotów trzecich, mogą pojawiać się inne oferty usług analogicznych do wyszukiwanych przez Użytkownika. Uzyskanie wyników wyszukiwania, do chwili złożenia zamówienia przez Użytkownika Operatorowi Serwisu dokonania Zakupu Biletu (tj. złożenie zamówienia usługi przewozu za pomocą Serwisu EuroPodróże i jej opłacenie), nie stwarza po żadnej ze stron obowiązku zakupu Biletu lub innych usług Przewoźników oraz innych podmiotów trzecich, prezentowanych lub wycenionych przez Serwis EuroPodróże, w tym BOK.
4.2. Stronami umowy przewozu lub wykonania jakiejkolwiek innej oferowanej poprzez Serwis EuroPodróże usługi związanej z przewozem jest zawsze konkretny Przewoźnik oraz Użytkownik. Odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu lub związanych z nimi usługami ponoszą zawsze konkretni Przewoźnicy. Nazwa Przewoźnika jest udostępniana Użytkownikowi każdorazowo w trakcie procesu składania zamówienia, przed momentem finalnego zakupu, jak i po w zamówieniu oraz na wystawionym bilecie. Realizacja umowy przewozu oraz rozpatrzenie procedury reklamacyjnej podlega ogólnym warunkom Przewoźników, wskazywanych w trakcie procesu zamawiania Zakupu Biletu. Regulaminy Przewoźników są dostępne na stronie serwisu EuroPodróże pod adresem https://www.europodroze.pl/regulaminy-przewoznikow.
4.3. Operator Serwisu nie udziela gwarancji, że korzystanie z Serwisu EuroPodróże będzie przebiegało bez usterek, wad, przerw czy braku możliwości połączenia z systemami podmiotów trzecich, jak również, że rezultat wyszukiwań sprosta oczekiwaniom Użytkownika co do merytorycznej zawartości, dokładności czy przydatności uzyskanych informacji. Dane udostępniane w Serwisie EuroPodróże są zmienne w czasie oraz uzależnione od aktualnej oferty podmiotów trzecich i dostępności usług przewozu, a ceny nie są gwarantowane do chwili wykupienia usługi na zasadach określonych przez te podmioty.
4.4. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe po stronie Użytkownika, wynikające z faktu nieodbycia lub opóźnienia podróży z powodu strajku pracowników Przewoźnika lub innych służb, których poprawne działania są niezbędne do właściwego świadczenia zakupionej przez Użytkownika usługi przewozu lub wykonania pozostałych wymienionych w Regulaminie usług. Operator Serwisu nie ponosi także odpowiedzialności za szkody powstałe w efekcie działania siły wyższej. Operator Serwisu działa jedynie w charakterze podmiotu udostępniającego serwis informacyjny. Operator Serwisu nie świadczy usług przewozu, a także nie świadczy usług płatnego sugerowania wyboru ofert któregokolwiek z Przewoźników i z tego tytułu za wybór dokonany przez Użytkownika nie ponosi odpowiedzialności.
4.5. Serwis EuroPodróże działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodni. W tym czasie możliwe jest korzystanie z tego serwisu, z zastrzeżeniem postanowień pkt 4.6 oraz 4.7.
4.6. Operator Serwisu zastrzega ewentualne przerwy w możliwości korzystania z Serwisu EuroPodróże w wyniku braku działania systemów sprzedaży Przewoźników spowodowane np. przerwami technicznymi, serwisowymi lub awariami. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za działanie systemów Przewoźników lub innych podmiotów trzecich.
4.7. Operator Serwisu zastrzega także możliwe przerwy w świadczeniu usług i działaniu Serwisu EuroPodróże w przypadku konieczności przeprowadzenia prac technicznych, serwisowych lub zaistnienia awarii.
5. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
5.1. Wszelkie dane osobowe podawane przez Użytkowników podczas korzystania z Serwisu EuroPodróże przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - zwanym dalej „Rozporządzeniem" oraz z innymi przepisami obowiązującymi.
5.2. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Operator Serwisu.
5.3. Szczegółowe informacje dotyczące sposobów, celów i podstaw przetwarzania danych osobowych Użytkowników, a także polityka wykorzystywania plików cookies w Serwisie EuroPodróże, dostępne są w Polityce Prywatności.
6. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA, ZAKUP BILETU, FORMY PŁATNOŚCI I DOSTARCZENIA BILETU ORAZ FAKTUR
6.1. Użytkownik, korzystając z Serwisu EuroPodróże, może wyszukać interesujące go połączenia kolejowe oraz związane z nimi dostępne oferty Przewoźników. Użytkownik, wybierając jedną z przedstawionych w ten sposób ofert Zakupu Biletu, może złożyć zamówienie. Zamówienie Zakupu Biletu w Serwisie EuroPodróże następuje poprzez podanie niezbędnych danych w formularzu osobowym, akceptację Regulaminu i przejście do płatności ceny.
6.2. Użytkownik może zwrócić się do Biura Obsługi Klienta w celu wyszukania interesujących go połączeń kolejowych oraz związanych z nimi dostępnych ofert Przewoźników. Użytkownik, wybierając jedną z przedstawionych przez BOK ofert, może zwrócić się o dokonanie ich wyceny wraz z podaniem dostępnych form płatności. Użytkownik, po otrzymaniu wyceny wybranej oferty, dokonując płatności na podaną w wycenie kwotę akceptuje Regulamin oraz składa zamówienie na Zakup Biletu.
6.3. Użytkownik, poprzez powyższe złożenie zamówienia na Zakup Biletu, o których mowa w pkt 6.1. oraz pkt 6.2. powyżej, pod warunkiem otrzymania przez Operatora Serwisu wymaganej płatności, składa zamówienie oraz upoważnia Operatora Serwisu do dokonania na jego rzecz Zakupu Biletu, dalej „Zamówienie Zakupu Biletu".
6.4. Zasady Zamówienia Zakupu Biletu.
6.4.1. Użytkownik zobowiązuje się do posługiwania się w formularzu osobowym w Serwisie EuroPodróże lub kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta prawdziwymi i poprawnymi danymi osobowymi.
6.4.2. Użytkownik zobowiązany jest, przed Zamówieniem Zakupu Biletu, zapoznać się z Regulaminem i go zaakceptować, a także zapoznać się z warunkami taryfy dotyczącymi wybranego połączenia i przysługującymi Użytkownikowi ulgami oferowanymi przez Przewoźników – zrozumienie warunków rządzących daną taryfą pomoże Użytkownikowi dokonać wyboru najatrakcyjniejszego cenowo połączenia, a także pozwoli zminimalizować koszty ewentualnej anulacji Biletu kolejowego.
6.4.3. Przed Zamówieniem Zakupu Biletu, Użytkownik otrzymuje informację o wybranym połączeniu, cenie Biletu, możliwych formach płatności, a także o wysokości opłaty serwisowej.
6.4.4. Użytkownik, przed Zamówieniem Zakupu Biletu, zobowiązany jest do sprawdzenia poprawności podanych w Serwisie EuroPodróże lub w trakcie kontaktu z Biurem Obsługi Klienta, w szczególności:
6.4.4.1. danych osobowych, niezbędnych do Zakupu Biletu,
6.4.4.2. wybranego połączenia (w tym stacji wyjazdowej i docelowej, klas, możliwych ulg lub zniżek od Przewoźników, dat i godzin odjazdu i przyjazdu),
6.4.4.3. informacji o terminie opłacenia ceny Zakupu Biletu w wysokości wskazanej podczas wyszukiwania,
6.4.4.4. warunków zwrotu/wymiany Biletu.
6.4.5. Na niektórych trasach przewóz może być częściowo realizowany innymi środkami transportu, np. autobusami (m.in. Zastępcza Komunikacja Autobusowa w Polsce, lub w Szwajcarii) - taka informacja może być ujawniona w opisie pociągu – przykładowo zamiast napisu: "Train 12345", napis "Car";
6.4.6. Operator Serwisu zaleca ostrożność w zamawianiu połączeń z przesiadkami z krótkim odstępem czasu, wskazując, iż istnieje ryzyko opóźnień połączeń realizowanych przez Przewoźników.
6.4.7. Użytkownik jest zobowiązany do zachowania danych związanych z przejazdem (w szczególności nr Biletu, nr zamówienia, relacji przejazdu i jego terminu oraz danych pasażerów) w poufności, z zastrzeżeniem wyjątków związanych z koniecznością ich udostępnienia Przewoźnikom celem np. kontroli prawa do przejazdu, ważności Biletu lub ulg, i ponosi odpowiedzialność za utratę ich poufności.
6.5. Zasady ustalania i informowania o cenie oraz Zakup Biletu:
6.5.1. Zakup Biletu jest operacją jednostkową oraz podlega także warunkom, regulaminom i przepisom określonym przez podmioty trzecie – Przewoźników.
6.5.2. Na cenę Zakupu Biletu składa się: opłata za Bilet na rzecz Przewoźnika oraz opłata serwisowa na rzecz Operatora Serwisu.
6.5.3. Opłata serwisowa naliczana jest za:
6.5.3.1. przeprowadzenie procesu wyboru i złożenia zamówienia Zakupu Biletu z umożliwieniem dokonania płatności,
6.5.3.2. wyszukanie oraz wycenę Biletu z umożliwieniem dokonania płatności przez Biuro Obsługi Klienta,
6.5.3.3. Zakup Biletu,
6.5.3.4. umożliwienie zwrotu lub wymiany Biletu poprzez udostępniony Użytkownikowi w Serwisie EuroPodróże formularz lub Biuro Obsługi Klienta,
6.5.3.5. dostarczenie Biletu w formie elektronicznej; w przypadku Biletów w formie papierowej, może wystąpić dodatkowy koszt dostarczenia Biletu do Użytkownika kurierem – koszt ten zależny jest od cennika danej firmy kurierskiej i ustalany jest indywidualnie.
6.5.4. Wysokość ceny Zakupu Biletu jest zmienna w czasie oraz zależna od wybranego połączenia kolejowego i Przewoźnika.
6.5.5. Na etapie wyszukiwania połączenia Operator Serwisu udostępnia prognozowane ceny Zakupu Biletu oraz nie gwarantuje dokładności prognozowanej informacji.
6.5.6. Operator Serwisu nie ma możliwości porównywania cen Zakupu Biletu, w tym opłat za Bilety i innych usług Przewoźników na przestrzeni kolejnych dni i dysponuje wyłącznie takimi informacjami o opłatach, jakie są publikowane w danym czasie przez Przewoźników.
6.5.7. Opłata za Bilet ustalana jest przez Przewoźnika oraz wyrażana jest w PLN lub innej walucie określonej w Serwisie EuroPodróże lub przekazanej Użytkownikowi przez BOK za pośrednictwem Środka komunikacji indywidualnej. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za ostateczną wysokość opłaty za Bilet i/lub inną usługę Przewoźników.
6.5.8. Opłata serwisowa charakteryzuje się zmienną wysokością, która może zależeć m.in. od wysokości opłaty za Bilet, terminu realizacji usługi, czasu jaki upływa od realizacji usługi do planowanej podróży, trasy przejazdu, kraju realizacji podróży, języka obsługi Zamówienia Zakupu Biletu oraz formy Biletu i sposobu jego dostarczenia Użytkownikowi.
6.5.9. Wobec tego, że wysokość opłaty serwisowej zależy od elementów, których wartość jest zmienna w czasie i niemożliwa do określenia przez Operatora Serwisu w sposób stały, Zakup Biletu zostanie dokonany w cenie dostępnej w momencie otrzymania przez Operatora Serwisu płatności lub – w przypadku płatności Elektronicznym instrumentem płatniczym – w momencie wystawienia Biletu.
6.5.10. Użytkownik otrzymuje informację o ostatecznej wysokości opłaty za Bilet i opłaty serwisowej, składających się na cenę Zakupu Biletu, przed Zakupem Biletu. Jeżeli ostateczna wysokość ceny Zakupu Biletu w momencie zaksięgowania płatności na rachunku Operatora Serwisu jest wyższa od ceny podanej podczas dokonania Zamówienia Zakupu Biletu, to Operator Serwisu może:
6.5.10.1. zwrócić Użytkownikowi całą wpłaconą przez niego z tego tytułu kwotę w nominalnej wysokości,
6.5.10.2. wstrzymać Zakup Biletu, jednocześnie informując Użytkownika o wzroście ceny Zakupu Biletu – w tym przypadku Użytkownik może:
6.5.10.2.1. dopłacić brakującą kwotę celem Zakupu Biletu,
6.5.10.2.2. zrezygnować z Zakupu Biletu, w tym przypadku wpłacona wcześniej z tego tytułu kwota zostanie Użytkownikowi zwrócona w nominalnej wysokości.
Zwrot wpłaconych kwot, w przypadkach, o których mowa w niniejszym punkcie, nastąpi w ciągu 7 dni od otrzymania informacji od Użytkownika o rezygnacji z Zakupu Biletu, na rachunek bankowy lub Kartę płatniczą z których dokonano płatności lub na inny rachunek podany przez Użytkownika.
6.5.11. Po otrzymaniu Zamówienia Zakupu Biletu, Operator Serwisu może kontaktować się z Użytkownikiem celem zweryfikowania danych Użytkownika i potwierdzenia oferty. W przypadku niemożności skontaktowania się z Użytkownikiem lub braku takiej potrzeby, Operator Serwisu dokonuje Zakupu Biletu na podane przez Użytkownika dane i zgodnie z warunkami podanymi w trakcie Zamówienia Zakupu Biletu;
6.5.12. Jeżeli podróż wymaga dodatkowego serwisu (np. przejazd ze zwierzęciem, nadbagaż, specjalny bagaż kabinowy, dziecko bez opieki, dodatkowa opieka dla pasażera, pomoc dla inwalidy i inne) należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta;
6.5.13. Operator Serwisu, po otrzymaniu Zamówienia Zakupu Biletu, zastrzega możliwość odmowy jego realizacji w przypadku, gdy wybrana przez Użytkownika taryfa nie jest zgodna z jej przeznaczeniem. Warunki taryfy są określane przez Przewoźnika, a Operator Serwisu nie ma na nie wpływu.
6.5.14. Korzystanie z Serwisu EuroPodróże, zapoznawanie się z publikowanymi informacjami, bez Zamówienia Zakupu Biletu, nie podlegają opłacie.
6.5.15. W przypadku promocji lub obniżek opłat, Operator Serwisu poinformuje o ich wysokości i warunkach w Serwisie EuroPodróże.
6.6. Formy płatności:
6.6.1. akceptowane są następujące formy płatności:
6.6.1.1. internetowy przelew bankowy;
6.6.1.2. przelew środków pieniężnych z rachunku płatniczego;
6.6.1.3. płatność z wykorzystaniem opcji odroczonej płatności;
6.6.1.4. karta płatnicza lub innym podobny Elektroniczny instrument płatniczy;
6.6.1.5. inne, specjalne formy płatności, przewidziane w procesie Zamawiania Zakupu Biletu za pośrednictwem Serwisu EuroPodróże lub Biura Obsługi Klienta (np. BLIK).
6.6.2. płatność przelewem można dokonać wyłącznie za Zamówienia Zakupienia Biletu złożone z wyprzedzeniem co do daty wyjazdu co najmniej 7 dni roboczych w przypadku biletów w formie papierowej i z wyprzedzeniem 5 dni roboczych w przypadku biletów w formie elektronicznej, o ile taryfa kolejowa na to zezwala. Wybierając jako formę płatności "przelew", Użytkownik zobowiązany jest wpłacić cenę Zakupu Biletu należną Operatorowi Serwisu w terminie (przy czym termin rozumie się jako moment zaksięgowania przelewu na koncie Operatora Serwisu):
6.6.2.1. 24 godziny od momentu złożenia zamówienia w Serwisie EuroPodróże lub otrzymania wyceny od Biura Obsługi Klienta, jeżeli do daty wyjazdu pozostało maks. 10 dni,
6.6.2.2. 48 godzin od momentu złożenia zamówienia w Serwisie EuroPodróże lub otrzymania wyceny od Biura Obsługi Klienta, jeżeli do daty wyjazdu pozostało więcej niż 10 dni.
6.6.3. W przypadku ww. płatności przelewem, należy go dokonać na rachunek: TravelTECH sp. z o.o., ul. prof. M. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków, ING Bank Śląski IBAN nr konta: 69 1050 1445 1000 0090 8013 9703.
6.6.4. W tytule płatności przelewem należy wpisać: Zamówienie nr XXXXXXX, gdzie X oznacza numer zamówienia. Zamówienia Zakupu Biletu opłacone przelewem realizowane są przez Operatora Serwisu nie później niż w następnym dniu roboczym po dniu, w którym kwota należna za kupowany bilet została zaksięgowana na ww. rachunku. Księgowanie następuje w dni robocze do godziny 17:00.
6.6.5. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za opóźnioną realizację przelewu przez banki, w tym także jeżeli z tego powodu nie został dokonany Zakup Biletu.
6.6.6. W przypadku płatności internetowym przelewem bankowym, z wykorzystaniem opcji odroczonej płatności, przelewem online, Kartą płatniczą lub inną, specjalną formą płatności (np. BLIK), w zależności od Przewoźnika Zakup Biletu nastąpi natychmiast lub najpóźniej do końca następnego dnia roboczego.
6.6.7. Zapłaty przelewem online lub Kartą płatniczą są dokonywane za pośrednictwem uprawnionych Operatorów Płatności. W przypadku gdy w trakcie procesu składania zamówienia Użytkownik wybierze taką formę płatności, po uzupełnieniu danych osobowych oraz potwierdzeniu warunków Regulaminu zostanie przekierowany do strony Operatora Płatności, gdzie dokona płatności. Porzucenie procesu płatności nie skutkuje obowiązkiem zapłaty po Stronie Użytkownika oraz nie pociąga za sobą dokonania Zakupu Biletu. Po poprawnie przeprowadzonym procesie płatności, Użytkownik zostanie przekierowany do Serwisu EuroPodróże, gdzie zostanie wyświetlone potwierdzenie dokonania Zakupu Biletu lub otrzyma takie potwierdzenie wiadomością wysłaną na podany w Zamówieniu Zakupu Biletu adres email.
6.7. Forma i dostarczenie zakupionego Biletu. Forma w jakiej dostępny jest konkretny Bilet, określana jest przez Przewoźnika i jest ona uwidoczniona w trakcie Zamówienia Zakupu Biletu.
6.7.1. Bilety w formie elektronicznej – są generowane i dostarczane za pośrednictwem Serwisu EuroPodróże wiadomością email lub udostępniane pod linkiem dostarczanym za pośrednictwem wiadomości SMS na podany przez Użytkownika w Zamówieniu Zakupu Biletu adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. W niektórych przypadkach mogą być dostarczane w wiadomości email wysłanej bezpośrednio przez Przewoźnika. W przypadku Biletów kolejowych Przewoźników krajowych są one wysyłane do 30 minut od momentu poprawnej realizacji płatności przez Użytkownika. Bilety kolejowe Przewoźników zagranicznych są wysyłane do końca dnia roboczego następującego po dniu, w którym Użytkownik dokonał poprawnej realizacji płatności. Uwaga – Bilet wysłany w formie elektronicznej uznaje się za dostarczony w momencie poprawnego zakończenia transmisji danych związanej z wysyłką wiadomości email po stronie infrastruktury Operatora Serwisu. W przypadku gdy Użytkownik nie jest w stanie odnaleźć wiadomości wysłanej z Serwisu EuroPodróże, powinien w pierwszej kolejności sprawdzić wszelkie foldery używanego klienta pocztowego, w których gromadzi wiadomości niepożądane (SPAM) a następnie skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w celu zmiany adresu email na jaki zostanie ponowiona wysyłka Biletu. Operator Serwisu przed ponowną wysyłką Biletu ma prawo zweryfikować dane Użytkownika poprzez potwierdzenie informacji podanych w trakcie Zamówienia Zakupu Biletu.
6.7.2. Bilety drukowane na stacji kolejowej - Użytkownik w celu skorzystania z tej opcji w przypadku jej dostępności zobowiązany jest do odpowiednio wcześniejszego przybycia na stację kolejową i postępowania wg instrukcji otrzymanej w wiadomości email przesłanej za pośrednictwem Serwisu EuroPodróże na podany przez Użytkownika w Zamówieniu Zakupu Biletu adres poczty elektronicznej. Użytkownik powinien wydrukować Bilet najpóźniej 30 minut przed odjazdem pociągu. Bilety wydrukowane na stacji muszą być walidowane na peronie/dworcu przed wejściem do pociągu, którego dany Bilet dotyczy. W przypadku kilku Biletów na różne pociągi – nie wolno ich walidować na pierwszej stacji. Należy je skasować na każdej z tych stacji osobno, przed wejściem do odpowiedniego pociągu. Bilet po wydrukowaniu na stacji jest bezzwrotny i niewymienialny. Zaleca się wydrukowanie wszystkich Biletów na pierwszej stacji z uwagi na fakt, iż na innej stacji może nie być takiej możliwość lub czas przewidziany na przesiadkę może nie być wystarczający do dokonania tej czynności. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za sposób i efekt wypełnienia przez Użytkownika przekazanych mu instrukcji co do postępowania z Biletem drukowanym na stacji kolejowej.
6.7.3. Bilety w formie papierowej – dostarczane na wskazany przez Użytkownika adres jako przesyłka kurierska. W zależności od kraju adresata, Bilet może być dostarczany do 3 dni roboczych (na terytorium Polski) do nawet 5 lub więcej dni roboczych (poza terytorium Polski) od momentu jego wystawienia. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za brak odbioru Biletu przez Użytkownika ani za brak jego terminowego doręczenia. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy Użytkownik jest nieobecny pod wskazanym adresem doręczenia.
6.7.4. Nie ma możliwości ponownego wystawienia Biletu wydrukowanego na stacji lub papierowego Biletu doręczonego przez kuriera. Użytkownik odpowiada za posiadanie ważnego wydrukowanego Biletu podczas podróży. Bilety elektroniczne wysyłane za pośrednictwem wiadomości email mogą być drukowane wielokrotnie oraz obowiązkowo należy je posiadać w pociągu w formie drukowanej lub elektronicznej wraz z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość pasażera.
6.7.5. Użytkownik, mając na uwadze konieczność ochrony danych zawartych na Bilecie, zobowiązany jest do zastosowania adekwatnych środków bezpieczeństwa, w szczególności powinien:
6.7.5.1. zachować poufność danych przetwarzanych w koncie pocztowym oraz na urządzeniach końcowych (np. komputer, telefon), na która dostarczony został Bilet,
6.7.5.2. stosować do kont i urządzeń, na które dostarczony został Bilet, silne i niepowtarzalne hasła (co najmniej 8 znaków, małe i duże litery, znaki specjalne lub cyfry),
6.7.5.3. nie ujawniać haseł osobom trzecim,
6.7.5.4. stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie, gdzie jest to technicznie możliwe.
6.8. Anulacja lub zmiany z winy Przewoźnika
6.8.1. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za anulacje lub jakiekolwiek zmiany dokonane przez Przewoźnika odnoszące się do złożonych zamówień lub Zakupionych Biletach dla Użytkowników, w szczególności dotyczących usługi przewozu. Informacje te będę przesyłane do Użytkownika tylko w przypadku uzyskania ich wcześniej od Przewoźnika. Wszelkie roszczenia wynikające z anulowania lub zmiany, w tym opóźnień w przejazdach pociągów danego Przewoźnika, Użytkownik winien kierować do tego Przewoźnika. Przewoźnicy ponoszą odpowiedzialność na warunkach wskazanych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego I Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. Użytkownik, przed dokonaniem Zamówienia Zakupu Biletu, zobowiązany jest do zapoznania się ze wskazanymi warunkami odpowiedzialności.
6.9. Zwrot Biletu
6.9.1. Użytkownik ma prawo zlecić Operatorowi Serwisu dokonanie u Przewoźnika zwrotu Biletu kolejowego zakupionego w ramach Zleconego Zakupu Biletu, jeżeli spełnia warunki zwrotu narzucone przez Przewoźnika oraz zgłoszone zostało przed dniem określonym jako data wyjazdu. Bilety w formie papierowej są zwracane tylko po ich fizycznym przesłaniu na adres Operatora Serwisu (TravelTECH sp. z o.o. ul. prof. M. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków). Bilet powinien być dostarczony przed upływem terminu, w którym można dokonać zwrotu. Jeśli niemożliwe jest spełnienie tego warunku, Bilet powinien być ostemplowany na dworcu kolejowym jako nieużyty i przesłany do Operatora Serwisu. W takim jednak przypadku o zwrocie decyduje Przewoźnik po przeprowadzonej procedurze reklamacyjnej i jest to decyzja niezależna od Operatora Serwisu.
6.9.2. W przypadku Biletów kupionych na kilku podróżnych decydujące znaczenie o zwrocie Biletu ma oświadczenie woli złożone przez osobę dokonującą płatności za dany Bilet, chyba, że przy Zamówieniu Zakupu Biletu w sposób wyraźny wskazano osoby płacące za poszczególne Bilety w ramach jednego Zamówienia Zakupu Biletu.
6.9.3. W każdym przypadku zwrot Biletu wiąże się z potrąceniem odstępnego naliczanego przez Przewoźnika oraz opłaty serwisowej pobranej przez Operatora Serwisu.
6.9.4. Wybrane taryfy, określone w regulaminach Przewoźników, nie zezwalają na dokonanie jakichkolwiek zmian w bilecie oraz na jego zwrot przed rozpoczęciem podróży (rezygnacja z przejazdu wiąże się z całkowitą utratą dokonanej płatności).
6.9.5. Sposoby zwrotu Biletu:
6.9.5.1. Zakupione Biletu w Serwisie EuroPodróże – za pośrednictwem formularza znajdującego się w Serwisie EuroPodróże w dziale Zwrot i wymiana podając dane identyfikujące zwracany Bilet takie jak numer zamówienia lub Biletu oraz adres email podany w Serwisie EuroPodróże podczas procesu składania zamówienia. Po prawidłowym wypełnieniu formularza następuje przekierowanie do Serwisu EuroPodróże celem dokończenia procesu zwrotu Biletu – zgodnie z zamieszczonymi tam poleceniami i instrukcją. Przerwanie procesu zwrotu Biletu na którymkolwiek z etapów oznacza rezygnację z dokonania zwrotu Biletu i skutkuje brakiem dokonania zwrotu,
6.9.5.2. Wszystkie Zakupione Bilety – za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając stosowną wiadomość do Biura Obsługi Klientów na adres kontakt@europodroze.pl – w celu identyfikacji Użytkownika, wiadomość powinna zostać wysłana z adresu email lub numeru telefonu podanego podczas procesu Zamówienia Zakupu „zwracanego" Biletu,
6.9.5.3. Wszystkie Zakupione Bilety – poprzez kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Klienta, na numery podane w Serwisie EuroPodróże – w celu identyfikacji Użytkownik powinien dzwonić z tego samego numeru telefonu, który został podany podczas procesu Zamówienia Zakupu „zwracanego" Biletu.
6.9.6. Kwota należna Użytkownikowi za zwracany Bilet jest przesyłana Użytkownikowi tą samą metodą, którą dokonał płatności za Bilet, w terminie do 7 dni roboczych od daty otrzymania przez Operatora Serwisu kwoty od Przewoźnika oraz na ten sam rachunek lub Kartę płatniczą, z których otrzymana została płatność za Bilet. Jako termin dokonania zwrotu uznaje się obciążenie rachunku bankowego Operatora Serwisu.
6.9.7. Miejscówki lub inne dodatki wykupione przez Użytkownika do Biletu - z uwagi na uregulowania Przewoźników najczęściej są niezwrotne, o ile przed Zamówieniem Zakupu Biletu nie wskazano inaczej.
6.10. Wymiana Biletu
6.10.1. W zależności od warunków określonych przez konkretnych Przewoźników, Użytkownik może być upoważniony do wymiany zakupionego Biletu na inny. Wymiana Biletu możliwa jest wyłącznie w przypadku, gdy w pociągu, w którym Użytkownik chce odbyć podróż znajdują się wolne miejsca oraz:
6.10.1.1. w przypadku Biletów elektronicznych - na co najmniej jedną godzinę przed odjazdem pociągu wskazanym na bilecie wymienianym lub pociągu, w którym Użytkownik ostatecznie chce odbyć podróż, przy czym decydującą datą i godziną jest data i godzina odjazdu pociągu wcześniejszego,
6.10.1.2. w przypadku Biletów w formie papierowej – procedura wymiany Biletu musi być każdorazowo wcześniej uzgodniona z Biurem Obsługi Klienta.
6.10.2. Sposoby wymiany Biletu:
6.10.2.1. Zakupione Bilety w Serwisie EuroPodróże – za pośrednictwem formularza znajdującego się w Serwisie EuroPodróże w dziale Zwrot i wymiana podając dane identyfikujące wymieniany Bilet takiej jak numer zamówienia lub Biletu oraz adres email podany w Serwisie EuroPodróże podczas procesu składania zamówienia. Po wypełnieniu formularza następuje przekierowanie do Serwisu EuroPodróże celem dokończenia procesu wymiany Biletu – zgodnie z zamieszczonymi tam poleceniami i instrukcją. Przerwanie procesu wymiany Biletu na którymkolwiek z etapów oznacza rezygnację z dokonania wymiany Biletu i skutkuje brakiem dokonania wymiany,
6.10.2.2. Wszystkie Zakupione Bilety – za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając stosowną wiadomość do Biura Obsługi Klienta na adres kontakt@europodroze.pl – w celu identyfikacji Użytkownika, wiadomość powinna zostać wysłana z adresu email lub numeru telefonu podanego podczas procesu Zamówienia Zakupu „wymienianego" Biletu,
6.10.2.3. Wszystkie Zakupione Bilety – poprzez kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Klienta na numery podane na stronie Serwisu EuroPodróże - w celu identyfikacji Użytkownik powinien dzwonić z tego samego numeru telefonu, który został podany podczas procesu Zamówienia Zakupu „wymienianego" Biletu.
6.11. Operator Serwisu, ze względu na wymóg identyfikacji Użytkownika, zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania zwrotu lub wymiany Biletu w przypadku, gdy wiadomość w tej sprawie została do niego wysłana z innego adresu email lub numeru telefonu niż podany w procesie Zamówienia Zakupu Biletu zwracanego lub wymienianego Biletu.
6.12. W przypadku zlecenia wymiany Biletu poprzez kontakt telefoniczny lub email z Biurem Obsługi Klienta albo za pośrednictwem formularza znajdującego się w Serwisie EuroPodróże, w przypadku niektórych Przewoźników wymagane jest podanie jednoznacznych informacji na temat wymienianego Biletu oraz trasy przejazdu, daty, godziny, ilości i typie pasażerów. Brak tych informacji lub ich niejednoznaczność może wydłużyć lub całkowicie uniemożliwić proces wymiany Biletu. W wyżej wymienionych przypadkach, realizując zlecenie wymiany, konsultant Biura Obsługi Klientów każdorazowo zweryfikuje możliwość wymiany i wyliczy ewentualną kwotę zwrotu lub dopłaty. W przypadku konieczności dopłaty, zostanie wysłana do Użytkownika wiadomość email zawierająca link do dokonania płatności na stronie Operatora płatności. W przypadku zwrotu – kwota zostanie zwrócona Użytkownikowi na ten sam rachunek lub Kartę płatniczą, z których otrzymana została płatność za Bilet, w terminie do 7 dni roboczych licząc od dnia skutecznego dokonania zwrotu bez konieczności dodatkowego kontaktu ze strony Użytkownika.
6.13. Wystawianie faktur i sposób ich doręczenia
6.13.1. Za usługi zakupione za pośrednictwem Serwisu EuroPodróże lub BOK wystawiona zostanie Klientowi faktura elektroniczna. Dokonując zakupu i akceptując niniejszy Regulamin, Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych w rozumieniu w art. 2 pkt 31 i pkt 32 stosownie do art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług.
6.13.2. Faktury elektroniczne za usługi doręczane będą wyłącznie w przypadku, gdy Użytkownik wyraził taką wolę w Serwisie EuroPodróże, zaznaczając odpowiednie pole oraz pozostawiając w formularzu niezbędne dane do wystawienia faktury lub wysyłając – w dniu składania Zamówienia Zakupu Biletu za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta – wiadomość email na adres kontakt@europodroze.pl z niezbędnymi danymi oraz prośbą o wystawienie i przesłanie faktury. Użytkownik zobowiązany jest do podania prawdziwych danych do faktury oraz odpowiada za ich poprawność.
6.13.3. Prośby o korektę faktury lub jej ponowne przesłanie będą respektowane tylko, jeżeli nadawca wiadomości wyśle ją z adresu email podanego podczas Zamówienia Zakupu Biletu, przy czym korekta faktury zostanie dokonana, jeżeli Operator Serwisu otrzyma stosowną prośbę nie później niż do 15 dnia miesiąca następnego po miesiącu, w którym został Zakupiony Bilet, przy czym prośby zgłoszone po tym terminie będą rozpatrywane indywidualnie pod kątem zasadności i zgodności z obowiązującymi przepisami prawa.
6.13.4. W przypadku Zakupu Biletu dla więcej niż jednego Użytkownika, na wypadek niewskazania nabywcy, na rzecz którego ma być wystawiona faktura, zostanie ona wystawiona na dane pierwszego z Użytkowników podanych w Zamówieniu Zakupu Biletu.
6.14. Szczególne uregulowania dotyczące podróży osób niepełnoletnich.
6.14.1. Poszczególni Przewoźnicy w różny sposób regulują przejazdy osób niepełnoletnich. W stosunku do osób poniżej 18. roku życia poszczególni Przewoźnicy mogą wprowadzić ograniczenia dotyczące podróży. W przypadku osób poniżej 12. roku życia powinny one podróżować pod opieką.
6.14.2. Przed Zamówieniem Zakupu Biletu dla małoletniego podróżującego samodzielnie, Użytkownik musi zweryfikować możliwości samodzielnej podróży w regulaminie Przewoźnika. Operator Serwisu nie dokonuje weryfikacji spełnienia warunków samodzielnej podróży przez małoletniego, jak również posiadania przez małoletniego zgody opiekuna prawnego na podróż – dane te są podawane przez Użytkownika, który odpowiada za ich prawdziwość.
7. REKLAMACJE
7.1. Użytkownicy mogą zgłaszać do Operatora Serwisu reklamacje w zakresie funkcjonowania Serwisu EuroPodróże.
7.2. Reklamacje można zgłaszać w formie pisemnej na adres Operatora Serwisu (TravelTECH sp. z o.o., ul. Życzkowskiego 20, 31-864 Kraków) albo za pomocą poczty elektronicznej na adres: kontakt@europodroze.pl.
7.3. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać imię, nazwisko oraz adres poczty elektronicznej email Użytkownika lub adres korespondencyjny (w zależności od wyboru przez Użytkownika drogi komunikacji), opis okoliczności, a jeśli reklamacja dotyczy złożonego zamówienia, konkretnej płatności lub Zakupu Biletu – podanie numeru zamówienia, płatności lub Biletu oraz datę tego zamówienia lub zakupu Biletu.
7.4. Operator Serwisu może wymagać dodatkowych oświadczeń od Użytkownika w celu uprawdopodobnienia podstawy reklamacji.
7.5. Operator Serwisu jest stroną postępowania reklamacyjnego tylko w przypadku reklamacji związanych z działaniem Serwisu EuroPodróże.
7.6. Reklamacje na usługi świadczone przez Operatora Serwisu oraz na działanie Serwisu EuroPodróże mogą być składane w terminie 30 dni od daty zdarzenia objętego reklamacją o ile przepisy prawa nie określają terminów dłuższych.
7.7. Zgłoszone reklamacje będą rozpatrywane niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od ich otrzymania przez Operatora Serwisu.
7.8. Użytkownik zostaje powiadomiony o decyzji Operatora Serwisu za pośrednictwem poczty elektronicznej email na adres Użytkownika wskazany w reklamacji lub za pośrednictwem poczty na adres korespondencyjny (w zależności od wyboru przez Użytkownika drogi komunikacji).
7.9. Dane udostępnione przez Użytkowników w związku ze zgłoszeniem reklamacji wykorzystane będą przez Operatora Serwisu wyłącznie w celu rozpatrzenia i odpowiedzi na reklamację.
7.10. Użytkownik, poprzez wysłanie do Operatora Serwisu wiadomości z adresu email lub numeru telefonu podanego podczas procesu Zamówienia Zakupu Biletu, na przejazd którego dotyczyć ma reklamacja, zawierając w wiadomości prośbę o złożenie reklamacji w jego imieniu do Przewoźnika, a także załączając reklamowany Bilet oraz podając przyczyny reklamacji, może zwrócić się do Operatora Serwisu o reprezentowanie go w procesie reklamacji usług Przewoźników związanych z Zakupionym Biletem. Reklamacje dotyczące usług Przewoźników mogą być składane w terminach i na warunkach określonych przez te podmioty w ich regulaminach. Operator Serwisu poinformuje Użytkownika o decyzji Przewoźnika w sprawie reklamacji w terminie do 14 dni od jej otrzymania lub w terminie wskazanym przez Przewoźnika. Operator Serwisu udziela Użytkownikowi wszelkiego wsparcia w zakresie reklamacji składanej przez Użytkownika wobec Przewoźnika, usługa ta nie podlega dodatkowej opłacie.
7.11. Operator Serwisu, ze względu na wymóg identyfikacji Użytkownika, zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania reklamacji do Przewoźnika w imieniu Użytkownika w przypadku, gdy wiadomość w tej sprawie została do niego wysłana z innego adresu email lub numeru telefonu, niż podany w procesie Zamówienia Zakupu Biletu dotyczącego reklamowanego przejazdu.
7.12. W przypadku gdy Użytkownik złoży bezpośrednio do Przewoźnika (z pominięciem Operatora Serwisu) reklamację związaną z przejazdem pociągiem na podstawie Biletu zakupionego przy pomocy Serwisu EuroPodróże lub Biura Obsługi Klienta, w razie otrzymania od Przewoźnika pozytywnej decyzji dotyczącej zwrotu środków, Użytkownik zobowiązany jest do przekazania tej decyzji na adres kontakt@europodroze.pl w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania w celu umożliwienia Operatorowi Serwisu realizacji tego zwrotu, otrzymanego od Przewoźnika. Nieprzekazanie decyzji może skutkować opóźnieniem lub brakiem realizacji przyznanego zwrotu.
8. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
8.1. Operator Serwisu w ramach Serwisu EuroPodróże jest usługodawcą usług świadczonych drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 123, dalej: „u.ś.u.d.e."). Niniejszy Regulamin stanowi jednocześnie regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 u.ś.u.d.e. Operator Serwisu świadczy usługi drogą elektroniczną w czasie rzeczywistym i zgodnie z Regulaminem.
8.2. Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Operatora Serwisu na rzecz Użytkownika odpowiadają usługom opisanym w Regulaminie.
8.3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą:
8.3.1. przystąpienia przez Użytkownika do realizacji płatności za złożone zamówienie w Serwisie EuroPodróże lub dokonania płatności za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
8.3.2. założenia przez Użytkownika Konta klienta;
8.3.3. zapisu za pośrednictwem dostępnego w Serwisie EuroPodróże formularza rejestracji na Newsletter, łącznie z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji handlowo-marketingowych lub poprzez zaznaczenie odpowiedniej zgody przy składaniu zamówienia w Serwisie EuroPodróże.
8.4. Przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną Uczestnik powinien zapoznać się z treścią Regulaminu, potwierdzić jego akceptację i zobowiązać się do jego przestrzegania.
8.5. Zakazane jest dostarczanie Operatorowi Serwisu przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym.
8.6. Dla współpracy z Serwisem EuroPodróże i systemem informatycznym, którym posługuje się Operator Serwisu, Użytkownik musi dysponować sprzętem i systemem spełniającym następujące wymagania techniczne:
8.6.1. urządzenie z internetową przeglądarką www (sugerowana jest najnowsza wersja) z włączoną obsługą niezbędnych plików „cookies" i javascript;
8.6.2. połączenie z siecią Internet;
8.6.3. dostęp do poczty elektronicznej.
8.7. Operator Serwisu informuje, że korzystanie z usług określonych w niniejszym Regulaminie może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet i rekomenduje Użytkownikom przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania. Operator Serwisu zapewnia działanie Serwisu EuroPodróże, który umożliwia korzystanie z usługi świadczonej drogą elektroniczną, zgodnie z posiadaną wiedzą techniczną w sposób jak najbardziej uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na tę usługę – w szczególności przy wykorzystaniu technik kryptograficznych odpowiednich dla właściwości świadczonej usługi, a także jednoznaczną identyfikację stron usługi świadczonej drogą elektroniczną.
8.8. W razie planowanych przerw, modernizacji, aktualizacji lub napraw Serwisu EuroPodróże, Operator Serwisu powiadomi o nich Użytkowników zamieszczając w Serwisie EuroPodróże komunikat informujący o chwilowych utrudnieniach lub braku dostępu do niego.
8.9. Do reklamacji wszystkich usług świadczonych drogą elektroniczną stosuje się odpowiednio postanowienia niniejszego Regulaminu w zakresie reklamacji.
9. POZOSTAŁE USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
9.1. W ramach działania Serwisu EuroPodróże Operator Serwisu, poza innymi wymienionymi w Regulaminie usługami, umożliwia Użytkownikom korzystanie z następujących bezpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną:
9.1.1. Usługa prowadzenia konta klienta (dalej: „Konto klienta")
9.1.2. Usługa informowania o ofercie handlowej Operatora Serwisu, tzw. Newsletter (dalej: „Newsletter")
9.2. Konto Klienta
9.2.1. Użytkownik uzyskuje możliwość prowadzenia Konta klienta po dokonaniu rejestracji w postaci wypełnienia i zaakceptowania formularza rejestracyjnego za pośrednictwem Serwisu EuroPodróże. Usługa Konta klienta po rejestracji świadczona jest przez czas nieoznaczony i może być zakończona przez Użytkownika z chwilą wyboru i zatwierdzenia w panelu Konta klienta opcji „Usuń konto" lub poprzez przesłanie żądania usunięcia Konta klienta wiadomością email na adres kontakt@europodroze.pl. Konto klienta umożliwia śledzenie historii Zakupionych Biletów, definiowanie pasażerów, umieszczenie danych kontaktowych do obsługi i procesu składania zamówienia, a także danych do faktury.
9.2.2. Użytkownik jest zobowiązany i ponosi odpowiedzialność za zachowanie w poufności danych do logowania do Konta Klienta oraz do właściwego zabezpieczenie dostępu do Konta Klienta oraz powiązanego z nim konta pocztowego.
9.3. Newsletter
9.3.1. Usługa Newsletter obejmuje przesyłanie Użytkownikowi przez Operatora Serwisu informacji handlowej. W ramach usługi Newsletter Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowo-marketingowych związanych z tematyką Serwisu EuroPodróże. Powyższe informacje przesyłane będą za pośrednictwem wiadomości email lub SMS/MMS na podany przez siebie adres email oraz numer telefonu. Otrzymywanie informacji handlowo-marketingowej w ramach usługi Newsletter jest bezpłatne. Zgoda na otrzymywanie Newslettera jest niezależna od innych zgód udzielanych w ramach Serwisu EuroPodróże, co oznacza, że nie wpływa ona na możliwość korzystania z tego serwisu, w tym Biura Obsługi Klienta, a jej cofnięcie skuteczne jest tylko w zakresie tej usługi.
9.3.2. Aktywowanie usługi Newsletter jest możliwe po złożeniu oświadczenia woli Użytkownika poprzez zapis za pośrednictwem formularza rejestracji na Newsletter dostępnego na stronie internetowej Serwisu EuroPodróże łącznie z wyrażeniem zgodę na otrzymywanie informacji handlowo-marketingowych lub poprzez zaznaczenie odpowiedniej zgody przy składaniu zamówienia w Serwisie EuroPodróże. Rozpoczęcie usługi Newsletter wymaga podania swojego adresu mailowego oraz/lub numeru telefonu. Usługa Newsletter po rejestracji świadczona jest przez czas nieoznaczony i może być w każdym czasie zakończona przez Użytkownika z chwilą przesłania drogą mailową na adres kontakt@europodroze.pl żądania zakończenia świadczenia usługi lub wskutek rezygnacji z świadczenia danej usługi przez Użytkownika przy użyciu linku umieszczonego w treści wiadomości mailowej wysłanej w ramach Newslettera.
10. ZASADY DZIAŁANIA BIURA OBSŁUGI KLIENTA
10.1. Operator Serwisu w ramach działania Serwisu EuroPodróże umożliwia Użytkownikom korzystanie z usług Biura Obsługi Klientów.
10.3.1. realizację i wsparcie w zakresie wyszukiwania połączeń kolejowych i związanych z nimi ofert Przewoźników,
10.3.2. dokonanie na zamówienie Użytkowników wycen wybranych ofert Przewoźników,
10.3.3. umożliwienie dokonania płatności za Bilet,
10.3.4. Zakup Biletu,
10.3.5. dostarczenie, zwrot lub wymianę Zakupionego Biletu,
10.3.6. uzyskanie wsparcia i obsługi Klienta zarówno przed jak i po zawartej na podstawie Regulaminu umowie z Operatorem Serwisu, w tym po Zakupie Biletu w zakresie usług objętych Biletem.
10.4. W ramach usług BOK zapewnione jest wszystkim Użytkownikom działanie bezpłatnej Infolinii, dostępnej pod numerem telefonu wskazanym w Serwisie EuroPodróże pod adresem: https://www.europodroze.pl/kontakt, koszt za połączenie zgodnie z taryfą operatora.
10.5. Dla Użytkowników udostępniona jest także dobrowolna usługa dodatkowa polegająca na płatnej Infolinii, dostępnej pod numerem telefonu wskazanym w Serwisie EuroPodróże pod adresem: https://www.europodroze.pl/kontakt, koszt za połączenie wskazany w Serwisie EuroPodróże. Usługa płatnej Infolinii polega na umożliwieniu Użytkownikom wyboru połączenia z BOK traktowanego z pierwszeństwem obsługi. Korzystanie z płatnej Infolinii wiąże się z naliczaniem podwyższonej opłaty za połączenie za każdą rozpoczętą minutę od momentu uzyskania połączenia z automatycznym systemem obsługi telefonicznej.
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1. Operator Serwisu zastrzega sobie prawo do jednostronnego dokonywania zmian w treści Regulaminu – przy zachowaniu zasady, iż Użytkownika obowiązuje Regulamin obowiązujący w chwili, której go zaakceptował zgodnie z Regulaminem, z wyjątkiem usług świadczonych drogą elektroniczną jak Konto klienta oraz Newsletter, dla których zmiana obowiązuje w terminie 14 dni od dnia publikacji zmian w Serwisie EuroPodróże oraz indywidualnego mailowego powiadomienia Użytkownika o planowanych zmianach. W przypadku braku akceptacji zmian, Użytkownik ma prawo złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu usług świadczonych drogą elektroniczną w terminie do dnia wejścia zmian w życie pisząc wiadomość mailową na adres kontakt@europodroze.pl.
11.2. Operator Serwisu jest uprawniony do zaprzestania świadczenia danego rodzaju usług elektronicznych i w takim wypadku umowy o świadczenie danych usług ulegają rozwiązaniu. Operator Serwisu może także wypowiedzieć usługi Newsletter i Konto klienta opisane w niniejszym regulaminie umów o świadczenie usług elektronicznych z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia w formie dokumentowej przesłanej wiadomością email na adres Klienta. W przypadku, gdyby Użytkownik korzystał z Konta klienta lub Newslettera w sposób sprzeczny z Regulaminem lub powszechnie obowiązującymi przepisami prawa – Operator Serwisu może wypowiedzieć te usługi w trybie natychmiastowym, bez okresu wypowiedzenia, w formie dokumentowej przesłanej wiadomością email na podany przez Klienta podczas zawierania umowy na daną usługę adres email.
11.3. Treści zamieszczone przez Operatora Serwisu na stronie internetowej Serwisu EuroPodróże, w tym teksty, grafiki, zdjęcia, materiały multimedialne, Regulamin, Polityka Prywatności oraz inne elementy, stanowią własność Operatora Serwisu lub Operator Serwisu jest do nich uprawniony na zasadzie licencji w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 2021 poz. 1062 ze zm.) oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz.U. 2021 poz. 386 ze zm.), z wyjątkiem: Kopiowanie, rozpowszechnianie, modyfikowanie lub wykorzystywanie treści Serwisu EuroPodróże w jakiejkolwiek formie bez uprzedniej pisemnej pod rygorem nieważności zgody Operatora Serwisu jest zabronione i podlega sankcjom określonym w wyżej wymienionych ustawach.
11.3.1. Rozkładów jazdy, które zgodnie z ustawą z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz.U. 2021 poz. 1641) stanowią informację publiczną;
11.3.2. Regulaminów Przewoźników, które pozostają własnością odpowiednich podmiotów.
11.4. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu Cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności Rozporządzenie. Należy wskazać, iż usługa świadczona przez Operatora Serwisu polega na wykonaniu czynności faktycznych związanych z zamówieniem przez Użytkowników usług u Przewoźników, w związku z czym jest ukończona w momencie jej potwierdzenia – zwrot lub odstąpienie jest możliwy jedynie w przypadku, gdy podmiot świadczący daną usługę w sposób wyraźny to wskazał.
11.5. Za pośrednictwem Serwisu EuroPodróże, Operator Serwisu nie zajmuje się sprzedażą, organizacją ani przygotowywaniem pakietów turystycznych czy powiązanych usług turystycznych w rozumieniu Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2302 oraz przepisów brytyjskich z 2018 roku dotyczących pakietów turystycznych i usług powiązanych. Serwis może zawierać linki lub przekierowania do stron zewnętrznych dostawców usług, jak również platform typu white label, które oferują dodatkowe usługi, w tym turystyczne. Jeśli użytkownik skorzysta z tych odnośników, rezerwacja tych usług nie będzie traktowana wobec Operatora Serwisu jako pakiet turystyczny ani usługa powiązana w świetle przepisów wyżej wymienionych dyrektyw. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za realizację usług świadczonych przez zewnętrznych dostawców. Wszelkie kwestie związane z realizacją takich usług należy kierować bezpośrednio do odpowiednich podmiotów świadczących dane usługi. Szczegółowe informacje dotyczące Dyrektywy UE 2015/2302 można znaleźć na dedykowanej stronie tutaj.
11.6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Operatorem Serwisu a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Operatorem Serwisu a Klientem, który jest przedsiębiorcą w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Operatora Serwisu.
12. RCHIWALNE WERSJE REGULAMINÓW
12.1. Operator Serwisu umożliwia Użytkownikom dostęp do archiwalnych wersji regulaminów. Aktualny Regulamin oraz jego ewentualne archiwalne wersje obowiązujące w okresie ostatnich 12 miesięcy publikowane są w Serwisie EuroPodróże, starsze wersje regulaminów obowiązujące wcześniej niż 12 ostatnich miesięcy udostępniane są Użytkownikowi w odpowiedzi na jego prośbę, wysłaną na adres e-mail: kontakt@europodroze.pl.